Κάνοντας μια βόλτα στη σιδερένια γέφυρα της Φρανκφούρτης (Eiserner Steg) που διασχίζει τον ποταμό Μάιν, δε μπορείς να μη σταθείς στην επιβλητική πινακίδα που αναγράφει τους στίχους του Ομήρου από την Οδύσσεια: «ΠΛΕΩΝ ΕΠΙ ΟΙΝΟΠΑ ΠΟΝΤΟΝ ΕΠ ΑΛΛΟΘΡΟΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ» που σημαίνει «Πλέοντας μέσ” το μελανό πέλαγος μ” αλλόγλωσσους ανθρώπους».
Στο κεντρικότερο σημείο της Φρανκφούρτης υπάρχει μια Ελληνική επιγραφή με στίχους του Ομήρου!
Διαβάζεις Όμηρο στο κεντρικότερο σημείο της Φρανκφούρτης, στον οικονομικό πυρήνα της Γερμανίας, καθώς είναι η έδρα του Γερμανικού Χρηματιστηρίου (Deutsche Börse AG), της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και πολλών τραπεζών, όπως η Ντόιτσε Μπανκ και η Κομέρτσμπανκ! Σου προκαλεί δέος και διαπιστώνεις ότι η ιστορία διδάσκει ακόμα και στους πιο δύσκολους καιρούς. Και δίνει αθόρυβα τις απαντήσεις με τρόπο επιβλητικό!
Η γέφυρα αυτή έχει ιδιαίτερη ιστορία. Φτιάχτηκε με κόπο και έξοδα των κατοίκων της Φρανκφούρτης το 1869, προκειμένου να ενωθεί η μια άκρη της πόλης με την άλλη. Ήταν απόφαση που πάρθηκε μετά από άκαρπες συζητήσεις πενήντα ετών. Το γερμανικό κράτος υπήρξε ανεπαρκές εκείνα τα χρόνια και προκάλεσε την αγανάκτηση των πολιτών με την ολιγωρία του.
Στο κεντρικότερο σημείο της Φρανκφούρτης υπάρχει μια Ελληνική επιγραφή με στίχους του Ομήρου!
Για την αποπληρωμή του κόστους αρχικά όποιος χρησιμοποιούσε την γέφυρα πλήρωνε διόδια. Μετά το 1886 η ιδιοκτησία της γέφυρας έγινε δημοτική και έτσι τα διόδια καταργήθηκαν. Πριν από το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου η γέφυρα ανατινάχθηκε γεγονός που φρόντισαν άμεσα να διορθώσουν χτίζοντας την και πάλι από την αρχή.
Στο κεντρικότερο σημείο της Φρανκφούρτης υπάρχει μια Ελληνική επιγραφή με στίχους του Ομήρου!
Το 1993 ανακαινίστηκε ριζικά γιατί η φθορά που είχε επέλθει στο ατσάλι ήταν πολύ μεγάλη. Το κόστος της ανακαίνισης άγγιξε τα 16 εκατομμύρια μάρκα. Μέσα στο κόστος της ανακαίνισης είχε συμπεριληφθεί και μια μεγάλη επιγραφή με την ομηρική ρήση, «ΠΛΕΩΝ ΕΠΙ ΟΙΝΟΠΑ ΠΟΝΤΟΝ ΕΠ ΑΛΛΟΘΡΟΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ» δηλαδή «Πλέοντας μέσ’ το μελανό πέλαγος μ’ αλλόγλωσσους ανθρώπους» την οποία επιμελήθηκε ο καλλιτέχνης Hagen Bonifer.