Το μεγαλύτερο ποσοστό των ατυχημάτων που προκαλούνται στους δρόμους έχουν ως αιτία τον ανθρώπινο παράγοντα, με τους οδηγούς να μην είναι τόσο προσεκτικοί όσο θα έπρεπε. Πως θα μας φαινόταν αν υπήρχε μια τεχνολογία που αντιλαμβάνεται την επικίνδυνη συμπεριφορά και προειδοποιεί τον οδηγό;
Αυτό υπόσχονται να κάνουν πραγματικότητα επιστήμονες από τα Πανεπιστήμια Cornell και Stanford. Ενώ πολλά αυτοκίνητα έχουν σήμερα κάμερες και αισθητήρες για να παρακολουθούν το περιβάλλον γύρω τους, ο νέο σύστημα χρησιμοποιεί κάμερες και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, για να παρακολουθεί τον οδηγό.
Οι λεπτές κινήσεις του κεφαλιού και του σώματος
Διακριτικές κινήσεις του κεφαλιού και του σώματος υποδηλώνουν ότι ο οδηγός ετοιμάζεται να κάνει κάποια κίνηση ή να αλλάξει λωρίδα μέσα στα επόμενα δευτερόλεπτα. Παίρνοντας τη συγκεκριμένη πληροφορία και συνδυάζοντάς την με τα δεδομένα που έρχονται από εξωτερικό του αυτοκινήτου, ο υπολογιστής μπορεί να προβλέψει αν ο οδηγός ετοιμάζεται να κάνει κάποια επικίνδυνη ενέργεια. Όταν συμβεί αυτό, ο οδηγός θα ειδοποιηθεί ότι πρόκειται να προκαλέσει ατύχημα.
Για να αναπτύξουν το συγκεκριμένο σύστημα οι επιστήμονες κατέγραψαν 10 οδηγούς οι οποίοι διένυσαν 1.900 χιλιόμετρα μέσα σε πόλεις και εθνικές οδούς για πάνω από 2 μήνες. Τα δεδομένα αναλύθηκαν και οι υπολογιστές έμαθαν να συσχετίζουν ορισμένες κινήσεις του σώματος και του κεφαλιού με επικείμενους οδηγικούς ελιγμούς. Σε δοκιμές που έγιναν με διαφορετικούς οδηγούς το σύστημα μπόρεσε να αντιληφθεί στο 77.4% ότι ο οδηγός θα έκανε κάποια κίνηση και μπορεί να προειδοποιήσει 3.5 δευτερόλεπτα πριν συμβεί οτιδήποτε.
Περαιτέρω βελτιώσεις
Ωστόσο, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλές βελτιώσεις καθώς η κίνηση του κεφαλιού και του σώματος δεν αρκούν για να γίνουν οι σωστές προβλέψεις. Θα μπορούσε να προστεθεί η τεχνολογία παρακολούθησης ματιών από ειδικές κάμερες, να προστεθούν αισθητήρες στο τιμόνι και τα πεντάλ για να ελέγχονται καλύτερα οι κινήσεις του οδηγού.
Ωστόσο, ακόμη μιλάμε για μια τεχνολογία που βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και οι ερευνητές είναι σε συζητήσεις με κατασκευαστές αυτοκινήτων για να αναπτυχθεί περισσότερο και να υιοθετηθεί στο μέλλον.