Πώς μία καμπάνια στο Indiegogo για ένα ηλεκτρικό δίκυκλο έσπασε όλα τα κοντέρ στο Indiegogo
Μία από τις εντυπωσιακότερες ιστορίες του crowdfunding ξεκινά με ένα λυπηρό στόρι, αυτό του Στορμ Σόντορς. Ο Στορμ δεν είναι «φρούτο» της εποχής μας, υπό την έννοια ότι δεν πολυγουστάρει τα κινητά και τα tablets.
Η τρέλα του αφορά τα ταξίδια και τον ωκεανό. Ωστόσο, ένα ατύχημα περιόρισε σοβαρά την κινητικότητά του για ένα χρονικό διάστημα. Ο Αμερικανός, όμως, δεν το έβαλε κάτω.
Έχοντας σπουδάσει βιομηχανικό σχέδιο (έχει, μάλιστα, υπογράψει τον σχεδιασμό πολλών παιχνιδιών που συνόδευαν τα Happy Meals των McDonald’s), ο Στορμ εμπνεύστηκε ένα ηλεκτροκίνητο ποδήλατο που θα είναι οικονομικά προσιτό σε όλους. Και εγένετο το Storm Electric Bike.
Η ιδέα δεν είναι, βέβαια, καινούργια, όμως κατάφερε να γοητεύσει τον κόσμο του crowdfunding. Με το ζητούμενο κεφάλαιο να ανέρχεται σε 75.000 δολάρια, το project έχει καταφέρει να προσελκύσει από την 1η Φεβρουαρίου -ημερομηνία έναρξης της καμπάνιας στο Indiegogo- περίπου πεντέμιση χιλιάδες χρηματοδότες και τρία εκατ. δολάρια! Το νέο ποδήλατο έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά και τιμή που… σπάει κόκαλα.
Ο κινητήρας του -ισχύος 350 watt- εξασφαλίζει αυτονομία 50-80 χλμ., με ταχύτητες έως 32 χλμ. ανά ώρα. Η αδιάβροχη μπαταρία του μπορεί να φορτίσει πλήρως μέσα σε μιάμιση ώρα (μπορεί να φορτίσει και με ηλιακή ενέργεια), ενώ χάρη στο μειωμένο βάρος της, μπορείς να έχεις μία δεύτερη μαζί σου, για να διπλασιάσεις την αυτονομία του ποδηλάτου.
Τα μεγαλύτερα και παχύτερα λάστιχα της αγοράς εξασφαλίζουν ότι το Storm Electric Bike θα περάσει πάνω και από τις πιο δύσκολες επιφάνειες και υπό τις πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες – τουλάχιστον στον βαθμό που το επιτρέπει και το κορμί σου. Τέλος, αν και το υλικό του πλαισίου του ποδηλάτου αποτελείται από ατσάλι, το δίκυκλο ζυγίζει μόλις 20,5 κιλά.
Για περιορισμένο χρονικό διάστημα (έως τις 13 Φεβρουαρίου), το Storm eBikeπωλείται μέσω του Indiegogo έναντι 600 δολαρίων (μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου πωλούνταν έναντι 500 δολαρίων) συν 250 δολάρια για διεθνή αποστολή. Με τους ρυθμούς, δε, που πουλάει, είναι σίγουρο ότι η καμπάνια θα καταλήξει να είναι μία από τις κορυφαίες 20 στην ιστορία του crowdfunding.