Πώς έγραψες; Άντεξα μάνα... - Fanpage

Πώς έγραψες; Άντεξα μάνα…

-Πώς έγραψες;

-Άντεξα μάνα, λέξη δεν μου πήραν τα καθάρματα

-Λευκή κόλλα ε;

-Ναι

Πανελλήνιες 2019: Πέντε μυστικά για υψηλές επιδόσεις στο μάθημα της Έκθεσης

Αυτά είναι:

Εμπιστευτείτε το σχεδιάγραμμα:

Αρκετοί μαθητές επιλέγουν να μην κάνουν σχεδιάγραμμα, προτού γράψουν την έκθεση, θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο κερδίζουν χρόνο. Αυτή η τακτική δεν εξασφαλίζει την τελική ποιότητα του γραπτού τους, ενώ μπορεί να αποδειχθεί στην πράξη περισσότερο επιζήμια στη διαχείριση του χρόνου.

Αν γράψεις από την αρχή σε μία λίστα επιγραμματικά όλες τις ιδέες που, κατά τη γνώμη σου, απαντούν στα ερωτήματα, θα είσαι σε θέση να αποφασίσεις ορθολογικά:
α) αν κάποιες ιδέες μιλούν ουσιαστικά για το ίδιο θέμα, ώστε να αποφύγεις την επανάληψή τους που θα έκανε την επιχειρηματολογία σου κουραστική.
β) αν κάποιες ιδέες αναφέρονται σε συναφή φαινόμενα και, γι’ αυτό, χρειάζεται να ομαδοποιηθούν στην ίδια παράγραφο.
γ) αν θα ακολουθήσεις κάποια κλιμάκωση στην καταγραφή των ιδεών σου (π.χ. από τα γενικά στα ειδικά, από το άτομο στην κοινωνία κ.λπ).

Σκεφτείτε καλά τι θα γράψετε στην έκθεση:

Η έκθεση θα σου δώσει τις αναλογικά περισσότερες μονάδες. Γι’ αυτό, είναι απαραίτητο να της αφιερώσεις το μέγιστο δυνατό χρόνο σκέψης και να φροντίσεις περισσότερο την εικόνα του γραπτού σου, αποφεύγοντας τις πολλές μουτζούρες.
Μη σπεύσεις να αναπτύξεις από την αρχή το θέμα που σου δόθηκε, ακόμα και αν θεωρείς ότι γνωρίζεις καλά τι πρέπει να γράψεις, γιατί, ενδέχεται, να αλλάξεις έπειτα άποψη.

Σκεφτείτε το θέμα από την αρχή, αλλά γράψτε την έκθεση προς το τέλος:

– Μόλις πάρεις τα θέματα, δες πριν από κάθε άλλο ερώτημα την εκφώνηση της έκθεσης.
– Γράψε σε μία λίστα για κάθε ερώτημα όλες τις ιδέες που κρίνεις ότι απαντούν στα ζητούμενα.
– Διάβασε το κείμενο, γιατί ενδέχεται να αντλήσεις από εκεί κάποιες ιδέες ή, έστω, να διευκολύνεις την κινητοποίηση σχετικών με το θέμα συνειρμών.
– Άσε κατά μέρος προς στιγμήν την έκθεση και κάνε τις ασκήσεις και την περίληψη. Όση ώρα ασχολείσαι με τα υπόλοιπα θέματα, ο νους σου, εκ των πραγμάτων, δε διαγράφει τις σκέψεις σου για το θέμα της έκθεσης. Ενώ, λοιπόν, θα διεκπεραιώνεις τα άλλα ζητούμενα, θα είναι δυνατό να ωριμάσουν οι απόψεις σου για το πληροφοριακό υλικό που θα χρησιμοποιήσεις, να ανακαλέσεις ιδέες ή να απορρίψεις κάτι που, αρχικά, έγραψες στο σχεδιάγραμμά σου.
– Αν υπάρχουν ασκήσεις που σε δυσκολεύουν, ασχολήσου μαζί τους στο τέλος, αφού γράψεις την έκθεση. Είναι πιο σημαντικό να ολοκληρώσεις την έκθεση, παρά να σπαταλήσεις τον χρόνο σου για να απαντήσεις σε θέματα που, ακόμα και αν σκεφτείς την ορθή απάντηση, θα σου αποδώσουν λιγότερα μόρια στην τελική βαθμολογική συγκομιδή σου.

Κατανοήστε σε βάθος το κείμενο προτού γράψετε την περίληψη:

Αν ξεκινήσεις να γράφεις την περίληψη με την πρώτη ανάγνωση, είναι λογικό να υπάρχουν σημεία του κειμένου που δε θα έχεις αντιληφθεί, γεγονός που, μοιραία, θα επηρεάσει την ποιότητα του γραπτού σου.

– Διάβασε το κείμενο μία φορά στην αρχή, αναζητώντας απλώς ιδέες που ίσως χρειαστείς στην έκθεση.
– Απάντησε στις ασκήσεις. Έτσι, θα αναγκαστείς να ξαναδιαβάσεις το κείμενο.

Ενώ, λοιπόν, θα ασχολείσαι με κάτι που, ούτως ή άλλως, είναι σημαντικό να γίνει, θα σχηματίσεις μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το περιεχόμενο του κειμένου. Κατά αυτόν τον τρόπο, θα συνδυάσεις την καλύτερη κατανόησή του με τη μέγιστη οικονομία χρόνου. Κατόπιν όλων αυτών, θα είσαι σε θέση να γράψεις την καλύτερη δυνατή περίληψη.

Μη βιαστείτε να παραδώσετε το γραπτό σας, ακόμα και αν θεωρείτε ότι ολοκληρώσατε την προσπάθειά σας:
Έλεγξε:
– Απάντησες σε όλα τα ερωτήματα και υποερωτήματα;
– Συμπλήρωσες όλες τις λέξεις στις λεξιλογικές ασκήσεις;
– Μήπως, αντί για συνώνυμα, από βιασύνη έγραψες αντώνυμα
(ή το αντίστροφο);

Αφήστε το σχόλιο σας:
Don't miss